שיקום שכונות חוזר

שישה מבנים הכוללים 80 יחידות דיור  שופצו ב – 4 מיליון . משרד השיכון עתיד להשקיע עוד כ – 450 מיליון בפרויקטים מסוג זה עד סוף השנה. שר השיכון: "חשוב לדאוג גם לאלו שאין להם".

אתמול (יום ג') נערך טקס חנוכת פרויקט "שיקום שכונות חוזר" בעיר שדרות במעמד שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, וראש עיריית שדרות, אלון דוידי. ובו נמסרו לדיירים מבנים משופצים ומחודשים.

 

 טקס חנוכת פרויקט "שיקום שכונות חזור" בשדרות. (תמונה - יח"צ).

 

כמו כן השתתפו בטקס סגן ראש העיר מרק איפראימוב, יו"ר מועצת המנהלים של חברת "עמיגור" ומנכ"ל "עמיגור", יובל פרנקל ונציגים נוספים מעיריית שדרות. 

 

במסגרת הפרויקט שופצו המעטפות החיצוניות של שישה מבנים ברחוב הוורד בשדרות. תשתיות המבנים הוחלפו, ושופצו המבואות וחדרי המדרגות. החצרות והשטחים הציבורים סביב המבנים שופצו אף הם ונעשו עבודות גינון חדשות.

 

 אחד המבנים בשכונת הוורד לאחר השיפוץ. (תמונה - יח"צ).

 

עלות השיפוץ מוערכת בכ – 4 מיליון . ממשרד השיכון והבינוי נמסר כי פרויקט "שיקום שכונות" מתבצע כעת ביותר מ – 40 יישוביים, ועד סוף שנת 2017 צפוי משרד השיכון להשקיע עוד כ – 450 מיליון בפרויקטים של שיקום שכונות נוספות ברחבי הארץ, בעיקר ביישוביי הפריפריה. אופקים וירוחם היו היישובים הראשונים בפרויקט זה ובהם כבר הסתיימו העבודות ויש עשרות מבנים משופצים שהעלו את ערכם.

 

מעבר לשיפוץ תנאי המגורים, טיפוח הבניינים והשטחים הציבוריים, בשיתוף עם חברת "מפעלות", מעודד הפרויקט פעילות חברתית, יזמות ומעורבות קהילתית של הדור הצעיר בשיקום מרכזי נוער באותן שכונות.

 

"פרויקט שיקום שכונות" נוצר כפרויקט אורבני –חברתי אשר מטרתו לחולל שינוי חברתי ביישובים ובשכונות מוחלשים. השר גלנט וסגנו ז'קי לוי חידשו את הפרויקט לאחר שלא היה פעיל במשך שנים.

 

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון: בימים אלו בהם סוכמה עסקת ענק חסרת תקדים של חברת "מובילאיי"  חשוב לדאוג גם לכאלו שאין להם קורת גג ראויה. מנחם בגין יזם את הפרויקט הזה בשנות ה – 70 בדיוק מאותה סיבה וזו גם הסיבה שביחד עם סגן השר ז'קי לוי החזרנו את ההשקעה של מדינת ישראל בפרויקט חשוב כזה".

 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות הוסיף: "החיוך על פני תושבי שכונת הורד אשר השתתפה בפרויקט כאשר הם רואים את המבנים המשופצים החצרות והגינות המשודרגות ממלא אותי שמחה וגאווה. סיימנו את השלב הראשון ואנו רגע לפני תחילת השלב השני אשר ביחד יכללו את השכונה כולה ויהפכו את שכונת הורד למקום שנעים יותר לגור בו. אנחנו רוצים להמשיך ולשפץ את הבניינים בשכונה, ולעשות לכם טוב" אמר ראש העיר לתושבי השכונה שנכחו בטקס. "זו זכות גדולה שניתנה לי, לעשות את המהפכה יחד איתכם".